jag i ett nötskal

Jag som är mästare på att tappa saker tappade idag ännu ett örhänge, ett töjsmycke som inte ens är mitt utan min systers. Kändes sådär men jag har fått en vad man kan kalla "life-goes-on-attityd" när det gäller att tappa bort grejer då det händer rätt så frekvent. Jaja, jag hade i allafall tappat det och insåg när jag var i stan att jag borde köpa ett nytt. Sagt och gjort, jag går till punktshop och kollar på ett skitsnyggt smycke som är en tunnel med en stjärna i typ (det var jättecoolt trots att det låter jättetöntigt när man skriver det). Minsta storleken var 14 mm. Nog för att jag kan vara lite naiv men där kände jag att det är nog lite väl stort för att jag ska kunna pressa in det. Smart som jag är köper jag då istället en vanlig silvertunnel som är 8 mm tjock, vilket jag tycker verkar rätt rimligt.

Väl ute ur affären försöker jag pressa i den och det går verkligen brutalt dåligt. Jag hade uppenbarligen inte en 8mm-töjning innan utan snarare typ 5mm. Mm. Nice. Känns sådär. Hela vägen på väg till t-banan, på t-banan och på väg till bussen försöker jag förgäves få i det alldeles för stora örhänget. På bussen kommer jag på den ultimata iden - jag kan ju pressa igenom en penna med spetsen först och succesivt töja hålet, det är ju ändå 1 timmes bussfärd vi snackar om.

Efter blod, svett men dock inga tårar sitter jag tillslut med en pennjävel i örat som jag diskret försöker gömma förresten av bussen. Killen med pennan i örat. Nej tack. När jag kommit hem försöker jag ytterligare en gång få i töjningen men det går verkligen inte. Jag går upp på mitt rum och bara känner att örhänget säkert ramlade ur när jag sov och nu ligger och skrattar på min säng. Och där ligger det. Och skrattar.

Så nu sitter jag här, med ett ont öra, ett förstort helt onödigt töjsmycke och tvätt som jag helt glömde bort att jag skulle tvätta idag. Men jag deppar inte för det. Jag ska äta chips.

Kommentarer
Postat av: molly

så himla du.

2010-12-15 @ 23:01:39
URL: http://orangehoddie.blogg.se/
Postat av: Pä

aaaahahahahahaha såklart! varför någonsin bli förvånad?

2010-12-15 @ 23:15:45
URL: http://ternstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0