lika vi samtalade om våra olikheter och förstod inget mer

Du sa att det var ditt och jag tog ditt ord.
Var det mitt ord nu?
Samlar på sorg sa du, vad samlar jag på
Salmar jag på resterna av det som brukade vara något mer än ett pinsamt hej
Eller ett krystat hej då
Vårt sista eller första?

Det var som att vi sytt på oss varandra och när sömmarna gick sönder
Friheten av att kunna röra sig i kombinationen av att känna sig trasig
Känna det är trasigt och olyckan i det

Du sa att jag krossat ditt hjärta
Och det kanske jag gjorde, men var det mitt eller ditt?

En vecka, en månad, ett år senare ser dig på en busstation och du skrattade
Jag stannade långt ifrån och insåg att jag fortfarande samlar på resterna av det som brukade vara mer
Än en känsla av likgiltighet

Kommentarer
Postat av: Sara L.

Åh, Mackan. <3

2011-04-02 @ 00:17:14
URL: http://myheartneversays.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0