soundtrack: yiruma - when the love falls

Fingrar på tangenter bildar ord på en skärm till meningar till texter till böcker till samlingar. Penna och papper förs över till filer och lagras i databaser för alltid, tills databasen kraschar och allt försvinner. Ladda ner böcker i din iphone och läs på bussen, skaffa ritplatta som i processen digitaliserar dina bilder och kommunicera via chatten. Tills det hamnar så långt bak i chattens minne att det försvinner och glöms bort.

Något jag saknar är bläck och en riktigt fin bläckpenna, en sån som man doppar och skriver fantastiskt vackert med på skrivstil. Jag saknar skrivmaskiner och brev, långa vackra brev som beskriver kärleken som inte kan bli sann. Jag saknar bord avsatta endast för detta ändamål, bordet ska vara beläget vid ett fönster med utsikt som har kvällssol, och där vill jag sitta och skriva, skriva tills pennan och hjärtat brinner och jag måste sluta för att bläcket tagit slut. Försegla mitt brev, ditt brev, försegla det med en röd stämpel och sända det med en duva. Jag skulle kunna vara Romeo, och du Julia. Det låter kanske klyschigt, men berätta för mig och dina drömmar och låt mig spara dem i en glasburk på mitt nattduksbord tills jag kan förverkliga dem. Låt mig förälska mig i ditt leende, dina ögon, ditt skratt och din sång. Låt mig drömma om dig och månen. Stå på balkongen i en lång vit klänning som når ända till fötterna och märk inte att jag kommer bakom dig, låt mig överraska dig och låt min hand stryka över din rygg. Vänd dig om, men kyss mig inte. Kyssen, den kyssen den ska vara så mycket mer än så. Se mig i ögonen och låt mina ögon kyssa dina. Låt våra händer kyssas, våra bröst, våra ben. Men våra läppar, låt de vara vita. Sen är det försent att vända om.

Kommentarer
Postat av: Sara L.

När vi ses kan vi skriva brev tillsammans. Tre flaskor vin och brevpapper.

2011-02-15 @ 22:31:13
URL: http://myheartneversays.blogspot.com/
Postat av: syssling

vackert. du är vacker.

2011-02-15 @ 23:17:19
URL: http://orangehoddie.blogg.se/
Postat av: Elvira

Lika berörande och fint som vanligt, måste jag säga.

2011-02-16 @ 11:31:58
URL: http://allasakerjagser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0