nittonde augusti och jag borde banne mig skämmas

Det har hänt så galet mycket sedan sist, en snabb summering kommer här:
 
Världens bästa vän, Pia, har varit här på besök och det var hur härligt och bra som helst! Vi badade och solade och drack sangria och fikade och skrattade och pratade och pratade och pratade. Det var så himla skönt att ha henne här en vecka! Hon har fotat en massa fina bilder som jag inte har hunnit sno än, ska nog ta och låna dem från facebook. Nu har hon flyttat till Göteborg och jag är så taggad och nyfiken på hur allt har gått. SKYPE? Ja.
 
Det var alltså ungefär tre och en halv vecka sedan Pia var här, och vad har hänt sen dess då? Ja, inte galet mycket. Vi har spenderat lediga dagar i solen och för det mesta vid en svart strand som jag och Pia hängde vid när hon var här. Den har blivit Mackan&Jossans standard-strand. Vågorna är helt galna då det inte är någon våg-barriär utanför den stranden och det är mycket mindre folk. OCH nu har vi upptäckt att det finns ett Supermarket precis där också! Perfekt med andra ord! 
 
Hatet till mataffären Mercadona växer och jag har hittat (eller Jossan har visat mig) universums roligaste APP till iphone. Jag har lånat hem en gitarr och jag har slutat bita på naglarna. Jag har även börjat pyssla ihop en textsamling med en massa texter jag har skrivit, så vi får väl se vad som blir av det. Vi har sjungit karaoke på kinesiska och dansat ful-dans på en salsaklubb. Vi dricker alldeles för mycket kaffe och jag äter fortfarande popcorn till förbannelse. Vårt kylskåp har förvandlats till ett kärleks-kylskåp och den ultimata vardagslyxen är chokladtäckta nötter eller gigantiska rostade majskorn.
 
Jag och Jossan har hittat toppen-biljetter till Nya Zeeland, så nu är allt som behövs ett jobb över december-januari, sen är det smutt som smör! Har man jobb till mig kan man maila [email protected] eller skriva i kommentarsfältet. Det enda som känns så jävla jobbigt just nu är att jag kommer missa Rimbo Marknad. Haha, hur fjantigt det än verkar så känns det verkligen pissigt. Jag älskar den.
 
Men tiden flyger iväg och snart kommer bästa Bella hit och hälsar på! Vi taggar ihjäl oss! Kommer bli så himla himla grymt! 
 
Saknar er därhemma, men rätt vad det är så är jag där igen! Hoppas ni har det fantastiskt! 

Kommentarer
Postat av: dj rimbo

hahahaha ah men gulle rimbo marknad brings it! du är ju bäst på att fynda där ju!!

2012-08-19 @ 18:53:30
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0