-

För övrigt så undrade jag alltid vad det blev av dig.

När tiden går, kaffet blir kallt och dagar blir till år men minnen etsar sig fast vissa som utliga ärr och andra som djupa sår. Strö salt i dem och väck de till liv eller låt de blödande sova. Sparka på den som ligger, om du sparkar så ställer jag mig upp och ser in i samma ögon som förut förutom att de är helt annorlunda.

När allt kommer omkring har det gått så många år och så många händelser måste format dig till något annat precis som de format mig till att bli exakt den jag är och är det den jag alltid varit? När man går förbi ett hus och försöker få en glimt, bor du fortfarande kvar eller är du en av de där häftiga som flyttade bort från stan och sökte spänning, gränslös kärlek och ensamhet? Ganska sällan går det en dag utan att jag undrar vad det blev av dig och var du hamnade, vad du varit med om och hur du har förändrats sedan vi möttes sist. För även om jag inte sett dig på hur länge vet jag, så är det ändå vissa som alltid stannar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0