egypten recap - #1

Ni är tappra ni som klamrar er fast vid min blogg. Jag blev himla glad när jag såg att många har varit in och kollat på den trots att jag inte har hunnit blogg nu på ett tag. Så jag tänkte att nu tar jag ett inlägg, inleder Egypten och allt vad det innebär. Eller inte allt, men en del. Ett litet skal att fylla ut vid ett senare tillfälle.

Jag åkte från Sverige ner till Köpenhamn/Kastrup. Kastrup flygplats var lite av en chock, jättestor och jättefin! Får man bo där lite, gå runt i affärer och bara strosa? Hade jag haft tid hade jag kastat mig in på H&M, men så var inte läget. Jag gick istället vad som kändes som en mil till min gate och sen väntade jag där snällt tills mitt plan mot Cairo skulle anlända.

På planet hamnade jag på ett säte som var längst ut mot gången till min stora lycka då jag HATAR att sitta inne för när man ska gå på toa måste man ursäkta sig och hålla på. Och ni som känner mig vet att jag bara behöver tänka ordet toalett och sen är det dags. Så det var bra. (För övrigt är det bönerop i de där höga grejerna AS WE SPEAK!) Hursomhelst, bredvid mig sitter en arabisk man som visar sig vara muslim, påväg till Irak. Hade så himla häftiga konversationer med honom, har aldrig stött på någon som har kritiserat sin egen tro (alternativt före detta tro) på det sättet och det var verkligen inspirerande att få hans religion förklarad för sig från hans synvinkel, som faktiskt har levt i den. Tänker inte gå in mer på det här, känns lite dumt att skriva det på en blogg då hans åsiker inte var av det mildaste slaget.

Framme i Cairo. Herre. Jävla. Gud. Jag trodde jag skulle dö. Alltså, det är glasväggar överallt. Och man har liksom känslan av att alla bara vill lura en. Det var hemskt. Historien om Cairo berättas bäst live, så vi tar det på skype eller i maj när jag återvänder till Svea. Summa sumarum är att jag är lite dum i huvudet ibland. Ibland mycket.

Tillslut kom jag på planet mot Hurghada och andades ut en liten stund. Väl där rotade de igenom hela min väska, nu snackar vi lyfta ur alla grejer och hela faderullan. Hittade min Lady Gaga-bok. Insåg att i tullen i ett muslimskt land kanske inte Terry Richardsson går hem lika mycket som i Sverige. Bara en liten tanke. Hursomhelst blev jag hämtad av ett glatt gäng som visat sig vara helt underbara, Theodor - Emma - Elvira - Fredrik. Vi bor inte alltför långt ifrån flygplaten och väl hemma satt jag och Theo som jag delar lägenhet med och som även är gruppens tenor och pratade länge innan jag däckade i min säng (har för övrigt en dubbelsäng - YEAH!).

Kommentarer
Postat av: DJRIMBO

hahahaha terry richardsson!!! du lär bli fängslad marcus!!

2012-01-26 @ 16:22:23
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0