sjätte/januari #2

Shit mannen. Sorry. Förra inlägget blev rättat av DJRIMBO, japp eller i allafall ena halvan av djrimbo. Det var ishockey alla snackade om på facebook. Förlåt men: ÄNNU VÄRRE. Hur kan så många människor suttit och kollat på ishockey och sen bah panikloggat in på facebook för att uppdatera? Fotboll kunde jag ändå förstått. Eller?
Jaja, nog om det.
Jag är mellan shower nu och dricker kaffe igen. Och bloggar. Värsta bloggdagen. Spanjorer är så sjukt duktiga på att stanna vid övergångsställen, jag fattar inte! BILARNA ALLTSÅ! Varenda bil som kommer mot en som en kanon tvärnitar för att man ska få gå över vägen. Sverige har ett och annat att lära sig med det.
De bästa chipsen här är LAYS. Sjukt goda. Potatis eller potatis/vinäger. Dör av godhet. Det var något annat jag skulle säga... Minns inte. Ok, det får bli ett mördarinlägg.
I-LANDSPROBLEM:
På Teneriffa går det till såhär va, att när man ska duscha (fortsätt läs don't be afraid it's not what u think) så måste man blanda vattnet själv. Alltså, det finns en kran med varmt och en kran med kallt och man måste ratta båda. Ok, det låter ju lätt - MEN - det varma vattnet tar mycket längre tid. Så jag har blivit skållad några gånger. OCH jag har råkat riva ner hela duschdraperiet när jag duschade. No big deal.
Vår kaffekokare låter så jävla mycket. Det är helt sjukt. Men bra på ett sätt, för jag kan sitta i mitt rum (som är på andra sidan lägenheten) och fortfarande höra när kaffet är klart. Sjukt irriterande om man ska befinna sig i köket när man kokar kaffe.
Jag fattade IDAG hur de har tänk att kuddarna ska fungera. Nu tänker ni "hur fan kan man missuppfatta hur man ska använda en kudde!?" men JO det kan man. De är liksom avlånga, så jag har tagit två kuddfodral/kudde för att det ska räcka runt. Fodralen åker av under natten och man bah AGHHH! Nu har jag fattat att man ska ha själva kudden dubbelvikt i ETT fodral. Bra. Kommer vara askonstigt att sova nu.
Jag har för lite strumpor. Inte så lite att de tar slut hela tiden, men jag är van att ha min jättestrumphög i garderoben hemma och här har jag bara några skruttiga par som ligger alldeles glest. Det ska vara en strumphög, inte en liten samling stumpor.
Snart kommer min hårspray ta slut. Då måste jag köpa en ny. Känner brutal ångest.

Kommentarer
Postat av: DJRIMBO

<3

2012-01-06 @ 19:45:17
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se/
Postat av: Bella

Hahaha, ÄLSKAR det här inlägget! Det är så jäkla mycket du så det inte är klokt. Får mig att sakna dig ännu mer dock. Men fortsätt skriva precis allt allt allt som händer där borta! Då känns det fasen som att du är lite närmre ändå. Big mama love

2012-01-06 @ 21:03:06
URL: http://breathemymind.blogg.se/
Postat av: danne/papps

japp nu känner vi igen dig :) men hallå vi har oxå delade kranar i svea ;) ...

2012-01-07 @ 11:58:17
Postat av: Sara L.

Alltså, jag sitter och trycker frenetiskt på en oexisterande 'Gilla'-knapp! Gillagillagillagilla.

2012-01-08 @ 12:05:33
URL: http://myheartneversays.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0