tredje/mars

Imorgon är det min födelsedag. Alltså om en timme och tolv minuter arabisk tid, om två timmar och tolv minuter svensk tid. Då har jag levt i tjugo år. Tänk egentligen vad fort tiden går, men ändå vad mycket som har hänt sedan man föddes för tjugo år sedan. Går tiden egentligen så himla fort? Känns som evigheter sedan jag slutade mellanstadiet på Långsjöskolan för att börja på Roslagsskolans musikklasser. Man började fotografera sina fötter, ha Converse året runt och udda raggsockor. Pastellernas konung - javisst, och jag var tillochmed blond där ett tag. Varje gång jag och Anna var på bio var vi på SOUK först och kollade in Topman/Topshop. SOUK finns inte ens kvar. Jag klippte mig kort i nian, eller kortare ska man väl säga, och hade lockigt kortare hår för första gången i högstadiet.

Började gymnasiet. Det är där tiden går så himla fort. Förmodligen för att gymnasiet var den roligaste tiden någonsin. Herregud va vi har haft roligt, ES3A. Så jäkla mycket minnen. Så jäkla mycket kul som hinner hända på tjugo år, och på tre år.  Imorgon är jag inte ens tonåring längre. Försvinner in i nostalgidimman.

Dagmamman, lågstadiet, mellanstadiet, högstadiet, gymnasiet, livet som kom efter skolan som hade varit ens liv hela livet. Och nu sitter jag i Egypten och äter vinägerchips och det är bara timmar kvar tills jag har levt tjugo år. Om tjugo år kommer jag vara fyrtio. Och om det hinner hända så här mycket på tjugo år, tänk då vad som kommer hinna hända de nästkommande tjugo? Jag ser så mycket fram emot livet, alla upplevelser, alla skratt och alla minnen som man sparar i fotoalbum och skrivböcker och i hjärtat. Och hjärtat glöder, det vill jag lova. Hoppas ni därhemma har en fantastisk dag, och trots att ni inte kan fira den med mig så kan ni ju ta en kopp kaffe och tänka på att jag fyller år och på våra minnen som vi har tillsammans. Jag lovar att jag kommer känna det ända hit. Wow.

20. Det nya svarta.

Kommentarer
Postat av: Bella.

Och tänk att jag fasen har fått dela hela 15 av dem åren tillsammans med dig. Bästa bästa, bästa Marcus.



<3

2012-03-03 @ 22:37:20
Postat av: felicia.

lovar att ta en kopp kaffe! älskar att jag varit med typ...... ½/20 av ditt liv... fml.

2012-03-03 @ 23:02:12
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se/
Postat av: felicia.

eh nej? inte ½/20. menar en halv tjugondel.

2012-03-03 @ 23:02:53
URL: http://ohnejentillblogg.blogg.se/
Postat av: Jill

Fakk yeee! 20 var nice. 25 kommer att bli asnice. I Rimbo. Kom hem då. <3

2012-03-05 @ 13:56:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0