Första dagen på år tjugohundratretton

Igår var det nyårsafton och jäklar vad trevligt vi hade det! Trerätters-middag och nyårs-fråge-lek och champange och prat och skratt till klockan 4 känns som toppbetyg. Jag är så fantastiskt nöjd, det var precis som jag ville ha det.
 
Idag har jag dock inte gjort särskilt många knop. Tittat på alldeles för många avsnitt av Gossip Girl (det är ju så spännande nu när Serena letar efter sin pappa i säsong tre!), diskat och... Lyssnat på musik? Ja ni hör ju. Men man måste ju faktiskt få ha såna dagar också, då man bara inte gör någonting alls. 
 
Jag har i allafall tänkt på två nyårslöften som jag verkligen ska ta till mig, ni som läser kanske har hört mina tankegångar gällande just det här förut men då får ni helt enkelt höra det igen.
 
1. Stanna.
Med stanna menar jag inte stå still. Med stannan menar jag att stanna upp i det fantastiska liv man lever och bara njuta av det. Allt handlar så mycket om att springa framåt, så fort man bara kan till målet och när man uppnått ett så börjar man genast springa mot nästa och så glömmer man bort lite hur roligt man har just precis här och nu och hur vackert allt är. Så jag har bestämt mig för att stanna upp mer och uppskatta var jag är exakt precis nu. Dock har jag sagt till mig själv att jag får springa fram tills 14 januari. Då ska jag börja stanna på riktigt.
 
2. Älska.
Absolut. Kärlek är ju så fantastiskt fint. Och även om jag delvis syftar på kärleksbiten, så menar jag framför allt att älska allt. Människorn i min närhet, resorna jag far iväg på, valen jag gör. Maten jag äter, skratten jag skrattar, kyssarna jag kysser. Det hör ihop lite med att stanna, men nu syftar jag nog mer direkt på njutningen i att stanna, att älska hela livet. Inte för att jag varit dålig på att älska det jag gör, men jag tror det är nyttigt att göra sig medveten om hur fantastiskt livet är. Hur fantastiska människor i ens närhet är och hur älskväd ens vardag är. Helt enkelt göra sig medveten om hur mycket man älskar och njuta i stunderna man får göra det. 
 
Det är mina två stora tankegångar kring år 2013. Jag är så sjukt taggad på vad det här året har att erbjuda, och jag har verkligen så himla mycket att se fram emot att jag tror inte det kan bli annat än helt magiskt. Jag längtar så mycket att det inte är klokt på alla roligheter som ska fylla mitt år.
 
Och storheten med att vara ingen alls är att du kan bli precis vem du vill.
Glöm inte det, vänner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0