tjugoandra/mars

Jag twittrar alltså lever jag. Men bloggen har legat lite på is. Jag har varit sjuk, hostat så mycket slem att jag undrar om man verkligen kan ha så mycket slem i sig och snorat samtidigt. Men nu är jag på bättringsvägen. Idag var jag tillochmed ute och solade! Så jäkla härligt då jag har försökt hålla mig inne så mycket som möjligt nu när jag varit lite krasslig. Det är så mycket jobbigare att hålla sig inne när solen gassar och man vet att man kunde steka på beachen. Men är man förkyld så är man. Tyvärr.

Jag har införskaffat mig egyptisk hostmedicin så det ska nog bli bra det här tror jag. Annars, sen sist alltså. Jag har bunkrat upp med massa chips och godis, jag har bytt TV-serie och köpt en jättesnygg ryggsäck. Jag har kollat ut en massa kläder jag ska beställa när vi får lön och börjat planera för hur veckorna hemma ska se ut. Nu är det ju bara lite drygt fem veckor kvar. Helt galet. Så nu är det dags att börja ta den här solningen på allvar, hehe. Juste, jag har köpt ringar för fem kronor styck och varit i El Dahar där jag hittade en handgjord ljuslykta som också kommer få följa med hem. Börjat inse att packa för hemfärden kommer kanske inte vara det lättaste om jag inte slutar handla massa skit. Eller, inte skit. Värdefulla minnen och användbara saker, faktiskt. Kommer nog tycka det är mest skit när jag väl ska packa sen. Har införskaffat mig ett jättebra cyklop också, ett med silikon istället för gummi vilket gör det mycket tätare. Intresseklubben antecknar. Jag har skypat och twittrat och sovit och ätit och showat och skrattat och druckit kaffe och drömt om allt som kommer hända inom det närmsta halvåret. Och jag har fotat massor! Så kameran kommer väl till användning trots att ni inte har fått se übermycket av det på bloggen. Kommer lägga upp ett bildbombsinlägg snart. Mitt egyptiska internet är ju så fantastiskt och det tar sån tid att ladda upp bilderna för att internetet suger. Det är därför det går lite segt. Men det kommer, ge inte upp än!

Jag lever och är nästan frisk helt enkelt. Men jag mår toppen - bortsett från hostan. Känns helt galet att det bara är en månad kvar här nu, både sorgligt och skönt. Skönt att komma hem och krama om alla nära och kära, men sorgligt för jag har ett så fantastiskt team att jobba med nu och sen ska vi inte göra det längre. Kommer vara jätteledsamt när vi kör sista showerna. Nu är det bara njuta av det som är kvar! Be ready for le bildbomb in snar framtid!

Hej hopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0